18 abril 2017

Aliança estratègica entre Alimentaria y la Federació més representativa del sector

Restaurama i FEHR col•laboren per impulsar la renovació de l'hostaleria

Alimentaria, el Saló Internacional de l'Alimentació, Begudes i Food Service, i la Federació Espanyola d'Hostaleria (FEHR) han renovat el seu acord de col·laboració per seguir treballant junts en benefici de l'hostaleria com a sector estratègic de la fira. Les principals mesures de l'acord s'aplicaran especialment a Restaurama, el saló d'Alimentaria dedicat al Food Service i l'alimentació fora de la llar, que gràcies a la seva celebració amb Hostelco posarà a l'abast del sector hostaler una oferta única de magnitud inigualable tant en el mercat firal nacional com en l'internacional.

La cooperació entre Restaurama i FEHR, que ve desenvolupant-se des les últimes edicions d'Alimentaria, s'articularà en una sèrie d'accions, projectes i esdeveniments que persegueixen augmentar la rellevància econòmica i social del sector hostaler a Espanya que representa ja el 7,9% del PIB espanyol.

D'aquesta manera, Restaurama - que ja és el saló líder a Espanya per a l'alimentació fora de la llar- tindrà protagonisme en els diversos esdeveniments que FEHR realitza per al sector al llarg de l'any. Restaurama també dóna nom a un dels Premis Nacionals d'Hostaleria de la FEHR que reconeixen la tasca de persones i empreses que destaquen en el sector.

"Aquesta aliança estratègica consolida a Restaurama com el saló de referència per a tots els professionals de l'hostaleria, amb la major concentració d'oferta internacional per al sector, activitats formatives i reunions de negocis que permeten accedir a nous mercats", afirma J. Antonio Valls , director general d'Alimentaria Exhibitions i màxim responsable d'Alimentaria.

Per Jose María Rubio, president de FEHR, "l'acord entre Restaurama i FEHR posa en valor un sector que compta amb gairebé 300.000 establiments hostalers a Espanya, dóna feina a més d'un milió i mig de persones i factura més de 130.000 milions d'euros ".

Partner decisiu

Restaurama s'ha consolidat com el partner decisiu de la indústria hostalera nacional, ja que reuneix l'oferta més completa del mercat amb la participació de més de 300 empreses de la cadena Foodservice; les masses congelades, fleca, pastisseria i gelateria; proveïdores de subministraments i equipament per a la restauració i l'hostaleria; begudes, aliments i preparats congelats, sector cafeter, vending i franquícies sectorials. També s'exhibeixen les últimes tendències relacionades amb la innovació, l'entorn digital, l'accés a nous mercats i la millora de productivitat en el món de la restauració.

El saló també és l'altaveu de les últimes tendències gastronòmiques i dels millors cuiners del país a través de l'espai de creació The Alimentaria Experience.

Restaurama se celebrarà en el marc d'Alimentaria al costat del saló Hostelco, del 16 al 19 d'abril de 2018 a Fira de Barcelona, ​​i ocuparà la totalitat del recinte de Gran Via, convertint-se així en una de les majors plataformes internacionals per a la indústria de la alimentació, la gastronomia i l'equipament hostaler en oferir tant a la distribució com a canal horeca l'oferta més completa i transversal.

"Pla Renove"

La magnitud de l'oferta concentrada en Restaurama i Hostelco significa una oportunitat única perquè els professionals de l'hostaleria puguin modernitzar els seus negocis a través de l'adquisició de noves solucions i equipaments. La FEHR ve reclamant els últims anys la necessitat que l'hostaleria compti amb un programa similar al 'Pla Renove' per impulsar la modernització, l'estalvi i l'eficàcia de les seves instal·lacions.

Segons les dades de la Federació, el consum elèctric dels més de 300.000 establiments registrats a Espanya oscil·la entre els 1.200 i els 30.000 kw / mes, el que comporta una despesa d'entre 300 i 4.000 euros al mes. La renovació d'equips suposaria una reducció del 15% d'aquest consum elèctric, el que permetria generar un estalvi en electricitat per als negocis hostalers que se situaria en uns 2.000 € a l'any de mitjana, podent arribar a assolir els 7.200 euros. "La modernització d'equipaments permetria reduir el consum d'energia de cada màquina entre el 23% i el 62% segons el seu tipus i antiguitat", conclou Rubio.

Susana Santamaria

ssantamaria@alimentaria.com