10 octubre 2017

El saló ja compta amb el 85% de l'espai expositiu contractat

Cafès i congelats incrementaran la seva presència a Restaurama 2018

El saló d'Alimentaria dedicat a la restauració i l'alimentació fora de la llar comptarà a la seva propera edició amb una major participació d'empreses multinacionals de dos subsectors estratègics en auge: el cafè i els congelats. Les begudes refrescants, les aigües i les cerveses també consoliden la seva importància a Restaurama, així com la restauració col·lectiva. França, Itàlia i Alemanya seran els països amb una aportació més significativa d'expositors forans.

A sis mesos de la seva celebració, el 85% de la superfície de Restaurama ja està reservada per algunes de les companyies més importants del sector, com Unilever, Coca-Cola, Damm, Campofrío, Makro, McCain, Gedesco-Maheso, Comercial CBG, Sosa Ingredients o Fontvella. També destaca la presència d'empreses cafeteres com Illy Caffè, Saula, Batalla, Pont o Dromedario i de masses congelades com Délifrance, Ingapan-Europastry, Dr. Oekter, Pastisart, Lantmanenn Unibake, Erlenbacher o Bridor, entre moltes altres.

El gran interès de les empreses per exposar a Alimentaria-Restaurama reflecteix el bon moment pel qual passa el sector de la restauració a Espanya, amb una facturació que ha crescut un 4,5% en el primer semestre del 2017, segons un informe recent de la Federación Española de Hostelería (FEHR). En aquest sentit, Antoni Llorens, president de Restaurama i president i director general de Serunion, considera que "l'economia va molt millor i s'ha recuperat la confiança del consumidor. A més, torna amb força una tendència anterior a la crisi: la gent menja molt fora de casa. L'efecte de fons és que el sector tira i els professionals del canal Horeca aposten per ser a Restaurama, que es consolida com el seu saló de referència, posicionat dins d'Alimentaria com un dels més potents".

Així mateix, Llorens argumenta que "proveïdors molt importants s'adonen del que els aporta la seva participació a la fira, que els permet diferenciar-se dels seus competidors i, a través del canal Horeca, arribar millor al consumidor final".

The Alimentaria Experience, el valor diferencial de Restaurama

Més d'un centenar de xefs consagrats i joves valors de l'alta cuina, que atresoren al voltant de 40 estrelles Michelin i en alguns casos ocupen una posició destacada a la prestigiosa llista World's 50 Best, compartiran les seves propostes més innovadores en l'espai gastronòmic The Alimentaria Experience. A més dels tallers magistrals, tasts i showcookings -sempre amb degustació- que impartiran els cuiners de màxim nivell nacional i internacional, en aquesta àrea tindran cabuda presentacions de grans gurus especialitzats en tendències culinàries.

Segons l'opinió d'Antoni Llorens, "Espanya s'ha convertit en la Fórmula 1 del món de la restauració, no només per tenir els millors cuiners, sinó que un esglaó més avall el nivell és altíssim també, pel fet que tots els grans xefs han format en els seus restaurants a professionals que després de treballar amb ells ha pujat molt el llistó de la gastronomia mitjana, de la restauració a peu de carrer".

D'altra banda, Llorens remarca que "les activitats complementàries han dotat a Restaurama d'un contingut molt important. A The Alimentaria Experience trobem l'autèntica degustació intel·ligent, on el tast només és una part. Les altres, igual d'importants, són l'elaboració i el coneixement. Els visitants són els que han de vendre després els productes que es presenten aquí, així que han d'entendre com es produeixen i què es pot fer amb ells. Restaurama ofereix una excel·lent oportunitat a l'hostaleria per fer un pas més i veure als seus proveïdors com a partners, recolzar-se en ells per innovar i en definitiva, avançar treballant junts".

La restauració col·lectiva també ocuparà un paper destacat a The Alimentaria Experience, amb quatre tallers i una sessió a l'aula gastronòmica sobre temes d'interès per a les col·lectivitats: Menjadors escolars sostenibles, dietes especials, el peix en els menús de col·lectivitats, diferències culturals en la concepció del menú i prevenció del rebuig en menús hospitalaris, de residències i en menjadors escolars.

En el primer semestre de 2017, el nombre d'establiments dedicats a col·lectivitats i càtering a Espanya es va situar en 16.617, una xifra que suposa un creixement del 5,6% interanual, el més significatiu dins del sector, d'acord amb dades de l'Institut Nacional d'Estadística. Com afirma el president de Restaurama, "confiar en una empresa de restauració col·lectiva és una molt bona solució per a qui té una col·lectivitat a la qual alimentar, ja que la fiabilitat, la traçabilitat, el control de despeses i l'equilibri nutricional que ofereixen és altíssim. Per això, la taxa de subcontractació a Espanya ha passat del 20% fa uns anys al 50% actualment, i segueix creixent molt".

Les aliances amb Hostelco i la FEHR, un plus per als professionals de la restauració

La celebració conjunta d'Alimentaria amb Hostelco, el Saló Internacional de l'Equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats, suposarà la creació d'una de les majors plataformes internacionals per a la indústria de l'alimentació, la gastronomia i l'equipament hostaler en oferir tant a la distribució com al canal Horeca l'oferta més completa i transversal.

Com valora Antoni Llorens, "entre Restaurama i Hostelco es donen unes sinergies molt importants, s'ha creat un pol d'atracció únic que converteix Alimenataria en una fira amb un posicionament diferencial i encara més rellevant internacionalment".

D'altra banda, Alimentaria i la Federación Española de Hostelería (FEHR) han renovat el seu acord de col·laboració per seguir treballant junts en benefici de l'hostaleria com a sector estratègic de l'esdeveniment. Les principals mesures de l'acord s'aplicaran especialment a Restaurama, el saló d'Alimentaria dedicat al Food Service i l'alimentació fora de la llar.

Per a José Luis Yzuel, president de la FEHR, "l'acord entre Restaurama i FEHR posa en valor un sector que compta amb més de 300.000 establiments hostalers a Espanya, dóna feina a més de 1,6 milions de persones i factura al voltant de 120.000 milions d'euros".

Barcelona, octubre de 2017

Imatges disponibles aquí.

Susana Santamaria/ Gemma Martínez/ Mar Claramonte

ssantamaria@alimentaria.com / mgmartinez@alimentaria.com/ mclaramonte@alimentaria.com