15 novembre 2016

Un dels Premis Nacionals d´Hostaleria de la FEHR portarà el nom del saló

Restaurama despunta com el saló de referència per l´alimentació fora de la llar

La restauració i la gastronomia són dos clars valors diferencials d'Alimentaria. El seu saló Restaurama, dedicat a l'alimentació fora de la llar, s'ha convertit en la plataforma per excel·lència, reconeguda i avalada per un sector que representa ja el 7% del PIB espanyol. Al costat de l'oferta més completa i transversal del mercat nacional, Restaurama és també l'altaveu de les últimes tendències gastronòmiques i dels millors cuiners del país a través de l'espai de creació The Alimentaria Experience.

Restaurama s'ha consolidat com el partner estratègic de la indústria hostalera nacional. El saló reuneix l'oferta més completa del mercat amb la participació de més de 300 empreses del canal Foodservice; les masses congelades, la fleca, pastisseria i gelateria; proveïdores de subministraments i equipament per a la restauració i l'hostaleria; les begudes, els aliments i preparats congelats, el sector cafeter, el vending i les franquícies sectorials. També s'exhibeixen les últimes tendències relacionades amb la innovació, l'entorn digital, l'accés a nous mercats i la millora de productivitat en el món de la restauració.

A més d'atreure professionals de tot Espanya interessats en descobrir nous productes i proveïdors per als seus negocis, Alimentaria convida a importadors i distribuïdors del canal Horeca de diferents països per tal que puguin mantenir entrevistes amb les empreses presents al saló. Amb aquest enfocament internacional, Restaurama obre interessants oportunitats de negoci i d'exportació a les marques participants, amb una important representació internacional, fonamentalment de Portugal, Alemanya, França, Turquia i Japó, entre altres països.

Sectors que cobren força

La fleca, pastisseria, gelateria i les masses congelades desembarcaran amb força en la propera edició de Restaurama per convertir la seva oferta en la més integradora i transversal del mercat. El saló ja va comptar en la seva edició precedent amb una nodrida representació de firmes d'aquest sector com Bellsolà, Délifrance, Ingapan, Atrian Bakers, Panamar Forners, Gelato Manufacturing i Morello Forni, entre moltes altres.

Així, a Alimentaria 2018, Restaurama congregarà professionals de fleques, pastisseries, xocolateries, gelateries, indústria farinera, pizzeries, distribuïdors i detallistes per testar de primera mà els últims avenços en un sector que cobra pes econòmic - representa gairebé el 40% del total de la indústria alimentària- i que es caracteritza pel seu elevat grau d'innovació.

La producció de pa, brioixeria i pastisseria assoleix un volum de més de 850.000 t l'any amb una facturació superior als 1.100 M €, segons la Asociación Española de la Industria de Panadería, Bollería y Pastelería (ASEMAC). Per la seva banda, la penetració de les masses congelades és imparable, i ja arriba al 70% de consum, més del 50% en el cas del pa.

Per la seva banda, el segment gelater viu un moment dolç gràcies a la recuperació de la restauració a Espanya, amb una pujada de la despesa d'un 1,2%, fins als 31.994 M €, segons dades del Magrama. El consum de gelats fora de la llar va registrar l'any passat un creixement d'un 4,2%.

Al costat de la internacionalització, els operadors continuen posant el focus en llançaments marcats per la funcionalitat i la conveniència: formats més reduïts, nous sistemes de conservació que limiten els additius, menys calories i sucres, greixos més saludables, més contingut en fibres i materials de envàs i embalatge més resistents.

La gastronomia, valor únic de Restaurama

Al costat de l'exposició comercial, l'esdeveniment desenvolupa el gran espai gastronòmic The Alimentaria Experience en el qual xefs consagrats i promeses de l'alta cuina realitzen preparacions culinàries i showcookings en directe.

Paral·lelament, aquest espai de creació gastronòmica acull iniciatives pensades per donar cabuda a les últimes tendències en turisme enogastronòmic; còctels i destil·lats; snacks i aperitius, forn de pa i pastisseria i el creixent fenomen del menjar urbà als food trucks.

Com assenyala Antoni Llorens, president del saló i de Serunion-Elior, "la gastronomia i la restauració són grans aliats per promocionar la qualitat, varietat i riquesa dels aliments i begudes que produeix aquesta indústria ". Cal considerar que el trinomi Alimentació-Gastronomia-Turisme s'ha convertit en una de les sinergies d'internacionalització més potents d'Espanya. La gastronomia és el segon major atractiu del país, només superada pel clima. De fet, dels prop de 65 milions de turistes que visiten Espanya cada any, 6 milions reconeixen fer-ho per motivacions gastronòmiques.

Soci estratègic del sector

Les principals associacions i empreses de la indústria veuen Restaurama com el seu saló de referència per la magnitud de l'oferta expositiva i l'aval del seu comitè organitzador, presidit per Antoni Llorens, president i director general de Serunion, i composat per Makro Espanya & Portugal, IllyCaffé, Unilever Food Solutions, AECOC, Gallina Blanca Star, Federación Española de Hostelería y Restauración (FEHR), Serhs Distribució, Confederación Española de Hostelería y Alojamientos Turísticos (CEHAT), Associació d'Empreses de Distribució i logística de Begudes i Alimentació de Catalunya ( ADISCAT), Sosa Ingredients SL, Mercabarna i Uve Solutions.

A més, com a membre de l'exclusiu Club FEHR, col·lectiu que persegueix la millora de les empreses de restauració i dels professionals que el componen, Restaurama dóna nom a un dels Premis Nacionals d'Hostaleria de la FEHR que reconeixen la tasca de persones i empreses que destaquen en el sector en aspectes com la innovació, la qualitat, el compromís amb les persones amb discapacitat, la promoció del patrimoni cultural espanyol o la sostenibilitat. La pròxima entrega d'aquests guardons tindrà lloc el 30 de novembre de 2016 a Toledo.

Tant Alimentaria com Restaurama posen en valor un sector que compta amb 300.000 establiments hostalers a Espanya, dóna feina a més d'un milió de persones i factura més de 105.000 milions d'euros, aproximadament un 7% del PIB espanyol. La FEHR confia que al tancament de 2016, la facturació del sector creixi entorn del 3,5%, confirmant la recuperació que es va apreciar ja l'any passat.

Novembre de 2016

Susana Santamaria