22 febrer 2017

El comitè organitzador del saló es reforça amb noves incorporacions

Més negoci internacional i experiències gastronòmiques úniques a Alimentaria 2018

Alimentaria 2018 ja està en marxa. El saló internacional de l'Alimentació, Begudes i Food Service, que tindrà lloc del 16 al 19 d'abril de l'any que ve a Fira de Barcelona,  prepara una edició única amb continguts renovats, dirigits fonamentalment a potenciar el seu caràcter empresarial i a projectar la gastronomia com el seu valor diferencial. La incorporació de nous noms al comitè organitzador reforça encara més el pes específic d'alguns sectors com els dolços i el carni. I tot sota el signe de la innovació que caracteritza el certamen.

Ajudar a internacionalitzar l'empresa agroalimentària i obrir oportunitats a l'exterior als aliments i begudes espanyols segueix sent una prioritat per a Alimentària. Per això, el saló ha començat ja la seva promoció arreu del món per tal d'identificar i atraure compradors de mercats preferents per a l'agroindústria espanyola, com la Unió Europea, que concentra el 70% de les exportacions espanyoles d'aliments i begudes; Estats Units com un dels principals països de destí de les exportacions espanyoles d´aliments i begudes; els mercats llatinoamericans, per als quals Alimentària és un pont d'accés natural; els països del Magrib i de l'arc mediterrani; i al continent asiàtic, que mostra un interès creixent en els productes alimentaris espanyols.

Al 2018, Alimentaria persegueix revalidar les cotes d'internacionalització assolides durant la passada edició, a la qual van acudir prop de 4.000 empreses expositores, 1.000 d'elles procedents de 78 països, i gairebé 40.000 professionals - dels 140.000 que van visitar la fira-provenir de 157 països. També es pretén donar continuïtat a les 11.200 reunions de negocis que van tenir lloc entre els més de 800 compradors estrangers d'alt nivell convidats pel saló i les empreses expositores.

Per J. Antonio Valls, director general d'Alimentaria Exhibitions i director d'Alimentaria, aquestes dades "confirmen el poder de convocatòria internacional del saló i el seu paper a l'hora de dinamitzar les exportacions de les empreses del sector", que en la línia ascendent dels últims anys van arribar als 25.000 milions d'euros el 2015, segons dades del Ministeri d'Agricultura, Pesca Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA).

A la captació d'empreses expositores i visitants internacionals contribueixen els acords de col·laboració que Alimentaria manté amb el Ministeri d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient, la Federació d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB), ICEX Espanya Exportació i Inversions , i Acció de la Generalitat de Catalunya.

Innovació, gastronomia i equipament hostaler

L'impuls a la innovació i l'orientació gastronòmica segueixen sent les grans senyals d'identitat d'Alimentaria. Per això, a més de detectar i promoure oportunitats de negoci, les activitats del saló estaran dirigides a impulsar la innovació en el sector i a potenciar les connexions entre gastronomia, indústria i turisme, sectors que en el seu conjunt representen més del 25% del PIB espanyol.

A The Alimentaria Hub i The Alimentaria Experience, les dues grans àrees temàtiques de l'esdeveniment, tindran lloc més de 200 activitats. The Alimentaria Hub tornarà a ser seu de les exposicions Innoval i Best Pack, així com de les trobades de negocis Food & Drink Business Meetings i de R + D + I de FIAB, el Cafè amb Experts de l'Icex, el Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània, el Congrés de Creació de Valor Compartit de Nestlé, l'espai Food Factory per a start ups i Business Angels, i la trobada de blocaires.

Per la seva banda, l'espai de tendències gastronòmiques dirigit als professionals del canal Horeca, The Alimentaria Experience, acollirà tallers, aules gastronòmiques i showcookings, així com seccions dedicades al turisme gastronòmic, la vermuteria i cocteleria, el brunch, el sushi, la gastronomia italiana, els mercats municipals i els food trucks.

Finalment, la celebració conjunta d'Alimentaria amb Hostelco, el Saló Internacional de l'Equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats, confereix a tots dos salons un posicionament diferencial únic ja què suposarà la creació d'una de les majors plataformes internacionals per a la indústria de l'alimentació, la gastronomia i l'equipament hostaler en oferir tant a la distribució com a canal horeca l'oferta més completa i transversal.

Màxima representativitat sectorial

Alimentaria 2018 presentarà la màxima oferta sectorial en 6 salons especialitzats en els mercats clau i en les tendències de consum: Intervin, Intercarn, Restaurama, Interlact, Expoconser i Multiple Foods, que tornarà a ser el mirall dels nous patrons de consum i dels aliments associats a la Dieta Mediterrània i els de caràcter funcional, ecològic, orgànic i Premium.

El saló compta amb el suport del seu Comitè Organitzador, organisme constituït pels màxims dirigents de l'empresa alimentària espanyola i les principals institucions, al capdavant del qual continua José Luis Bonet, president de Fira de Barcelona i de Freixenet. Com a novetat, destaquen les noves incorporacions d'Olga Martínez, corporate affairs director de Mars Iberia i presidenta de Produlce; Paulo Soares, regional managing director southern europe de Campofrío Food Group; i Javier Serra, director de la divisió d'aliments i gastronomia de Icex Espanya Exportació i Inversions. Els nomenaments de Martínez i Soares reforcen els sectors vinculats al dolç i a la indústria càrnia, respectivament, de la mà de companyies líders en els seus mercats; mentre que la presència de Serra alinea l'estratègia d'internacionalització d'Alimentaria amb la de la pròpia indústria espanyola representada per l'Icex.

La resta del Comitè Organitzador el componen Javier Pagés, president de la Federació Espanyola del Vi i director general de Codorniu; Ignacio Ferrero, president del consell d'administració de Idilia Foods; Javier Robles, president de Danone; Joan M. Vieites, president de Anfaco / CECOPESCA; Mané Calvo, president de FIAB; Maurici García de Quevedo, director general d'FIAB; Gonzalo Guillén, director general d'Olis del Sud-Coosur; Fernando Fernández Soriano, general manager BU Spain de Gallina Blanca Star; Antonio Llorens, president i director general de Serunión Elior; Josep Tejedo, director general de Mercabarna; Jesús S. Pérez Díaz, president de Torsa Capital SGECR; Josep Mª Bonmatí, director general d'Aecoc; Laurent Dereux, director general de Nestlé Espanya; Silvio Elías, director general d'Ecoveritas; José Carlos Lacasa, conseller de Xocolates Lacasa; Jaime Rodríguez, conseller delegat d'Euromadi; i José Arcas, president d'Innoval.

Susana Santamaria

ssantamaria@alimentaria.com